איך לבחור מילות מפתח מתוך הרשימה
לאחר שיצרנו רשימה רחבה של מילות מפתח רלוונטיות, ברור לנו שעלינו לבחור את מילות המפתח לקמפיין בזהירות. כיצד עושים זאת?
רלוונטיות
כמה רלוונטיות מילות המפתח לשירותים או המוצרים שמציע העסק? במידה ולוקחים לדוגמה את HARRODS צירוף המילים: נעלי גבר אלגנטיות, הוא יהיה יותר רלוונטי מאשר נעלי גברים. צירוף המילים הספציפי יותר, יעשה שירות טוב יותר לעסק מאשר המילים הגנריות. הסיבה היא פשוטה, נעלי ריצה למשל יהיו גם מוצר שיחפשו בהקלדת המילים "נעלי גברים" וזהו מוצר שהעסק לא מציע.
כמות חיפושים
למרות חשיבותן של מילות המפתח הממוקדות יותר ורלוונטיות לעסק, חשוב גם לאזן את הבחירה עם כמות החיפושים עבור מילות המפתח. כלומר כמה אנשים מחפשים את מילות המפתח בגוגל. האיזון הוא עדין, מכיוון שככל שהמילים ממוקדות יותר, כך כמות החיפושים תהיה נמוכה יותר.
עלות
מה תהיה עלות ההקלקה על מודעת הפרסום שעולה תחת אותה מילת חיפוש? למרות שזה לא מדוייק, כלי מילות המפתח של גוגל נותן הערכת CPC (עלות פר הקלקה), ונותן אומדן עד כמה מילת המפתח יקרה.
בחירת מילים דומות
לכל מילת מפתח בחשבון האדוורדס ישנן מילים דומות שיש לבחור גם אותן. מדובר במילות המפתח שלמעשה יעלו את מודעת הפרסום בתוצאות החיפוש. הבחירה הנכונה של מילות מפתח דומות יכול להיות ההבדל בין חשבון אדוורס רווחי, לבין זה שיגמור את התקציב במהרה.
טעות של מפרסם מתחיל: שימוש במילים גנריות בלבד
לרוב מפרסמים חדשים עושים שימוש במילים גנריות מדי. פשוט מכיוון שזו ברירת המחדל של אדוורדס. כתוצאה מזאת, תקציב הפרסום מבוזבז על הקלקות שלעולם לא ימירו. זה מדגיש נקודה חשבוה – תמיד חשוב לשים לב לברירות המחדל של גוגל, הן מוגדרות על פי האינטרסים של גוגל יותר מאשר שלך.
מהן סוגי המילים הדומות?
התאמה רחבה (Broad match)
הבחירה הרחבה או broad match היא ברירת המחדל של גוגל אדוורדס, והיא מאפשרת לך להגיע למספר הכי רחב של אנשים. הבחירה הרחבה גם מאפשרת הכי פחות שליטה על הופעת מודעת הפרסום. למשל אם עושים שימוש במילים "נעלי גברים" המודעה תפורסם למי שחיפש נעלי גברים, נעלי גברים אונליין, ובאופן דומה למגוון רחב של מילות חיפוש כמו "ספריי צבע לנעליים".
התאמת מונח (Phrase match)
בחירת מונחים דומים, מאפשר שליטה גדולה יותר על התקציב מאשר בחירה רחבה. לעומת זאת הפרסום מגיע לפחות קהל, מכיוון שכדי שהמודעה תעלה בתוצאות על הגולש להקליד את המונח באותו סדר בדיוק. כך למשל אם לוקחים את הצירוף "נעלי גברים" המודעה תעלה רק למי שחיפש בדיוק נעלי גברים, אבל גם אם יחפש נעלי גברים זולות, או נעלי גברים בתל אביב.
התאמה מדויקת (Exact match)
מילות להתאמה מדויקת הן הכי ממוקדות באדוורדס, וכתוצאה מכך מגיעות למעט קהל. בכדי שהמודעה תופיע במונחים בהתאמה מדוייקת, על הגולש לבצע חיפוש של מילות המפתח שלך בגוגל בדיוק כפי שהקלדת אותן : "נעלי גברים" בלבד.
איזה סוג התאמות כדי לי לבחור?
התשובה לשאלה הזו תלוי בשני דברים: התקציב, וכמות הקהל שתרצה להגיע אליו. אם כמו רוב המפרסמים, התחלת עם תקציב מוגבל ותרצה להבטיח שהפרסום שלך רווחי במהרה, עליך להתחיל עם התאמה מדוייקת ואולי התאמת מונח.
זה יתן לך את הכי הרבה שליטה על הקמפיין, ויפחית את הסיכויים שיגמר התקציב על מילים שלא ממירות ללידים. אם יש לך תקציב גדול, ואתה רוצה להוציא אותו כדי להגיע לקהל כמה שיותר גדול, אתה יכול להתחיל עם כל שלושת הסוגים.
מילות מפתח שליליות
אלו מילים שהן שונות ממילות המפתח הרגילות בכך שהן מונעות מהפרסום להופיע בתוצאות החיפוש, כאשר המונח מוקלד. כך למשל עבור המינוח "נעלי גברים" חנות אונליין שמוכרת מגוון של נעלי גברים אבל לא מוכרת נעלי גברים של מעצבים, יכולה לכלול את הצירוף מילים השלילי: "מעצבים", בכדי למנוע מהפרסום לעלות עבור אנשים שמחפשי נעלי גברים של מעצבים. אם אתה משתמש בהתאמת מונח, ובהתאמה רחבה בקמפיין, בנוסף לכך מומלץ שתמיד תעשה שימוש במילים שליליות כדי להגדיל CTR ולהפחית חשיפה מיותרת של הפרסום.