מפרסמים רבים עדיין אינם יודעים זאת, אך מילות מפתח שליליות הן כלי רב עוצמה לשיפור קמפיינים באדוורדס ולהעלאת ה-ROI (ההחזר על ההשקעה) שלהם באופן משמעותי. מילות המפתח השליליות יעזרו לכם למקד את הקמפיין שלכם טוב יותר, ולדאוג שהמודעות שלכם יוצגו רק בפני משתמשים הרלוונטיים לכם ולא כאלה המחפשים ביטויים הדומים לשלכם, שבפועל שונים מאוד ממה שאתם מציעים.
בזמן שמילות המפתח הרגילות מורות למערכת מתי כן להציג את המודעות שלכם, מילות המפתח השליליות מסמנות לה באילו מקרים לא להציג אותן. לדוגמה, חשמלאי שמעוניין לפרסם את שירותיו ירצה בוודאי להוסיף את המילה "משרות" לרשימת מילות המפתח השליליות שלו, ובכך להתוות לאדוורדס שלא להגיש את המודעה שלו למשתמשים שהחיפוש שלהם מכיל את המילה הזו. כך, המודעות שלו לא יוצגו בפני משתמשים שמחפשים את הביטוי "משרות חשמלאי" – וטוב שכך, מאחר ואותו חשמלאי אינו מחפש עובדים אלא מפרסם את שירותיו שלו. הוספת מילת המפתח השלילית, אם כך, מסננת ביטויים קרובים אך לא רלוונטיים, ועוזרת לאותו חשמלאי למקד את הקמפיין שלו בלקוחות פוטנציאליים ולא במחפשי עבודה.
שתי דרכים לגלות את מילות המפתח השליליות הנכונות עבורכם
- הכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל: הדרך הראשונה למצוא את מילות המפתח השליליות המתאימות לקמפיין שלכם היא דרך אותו כלי נאמן שמשמש אתכם למציאת מילות המפתח הרגילות שלכם. לאחר שתתחברו לחשבון האדוורדס שלכם, תקבלו גישה גם לכלי תכנון מילות המפתח. התחילו את התהליך בדרך הרגילה – על ידי חיפוש של ביטויים רחבים הקשורים למוצרים או לשירותים שלכם במסגרת האיזור הגיאוגרפי והשפה שבהם תרצו להתמקד.
כעת, הכלי יפיק עבורכם רשימת הצעות למילות מפתח שעשויות להתאים לביטוי שבחרתם – רשימה שאורכה עשוי להגיע למאות תוצאות. אם בדרך כלל היינו סורקים את הרשימה הזו בחיפוש אחר מילות המפתח הרלוונטיות עבורנו, במקרה הזה נרצה לעשות את ההיפך – ולחפש את כל המילים שאינן קשורות לאובייקט הפרסום שלנו. מילים אלה יהוו את הבסיס לרשימת מילות המפתח השליליות שלנו.
לרוב, תמצאו כי מדובר בביטויים שאכן מכילים את מילת המפתח הרצויה, אבל יחד עם זאת יש בהם גם מילים נוספות שהופכות את הביטוי לבלתי מועיל עבורכם, ע"ע דוגמת החשמלאי שלמעלה.
- דוח מונחי החיפוש – אחד היתרונות המשמעותיים של גוגל אדוורדס הוא היכולת לעקוב מקרוב ובפרוטרוט אחר ביצועי הקמפיין שלכם, ועיון בדוחות השונים הזמינים מטעם המערכת הוא חיוני לניהול נכון של כל קמפיין. דוח מונחי החיפוש מאפשר לכם לצפות בחיפושים המעלים את המודעות שלכם בכל רגע נתון, ובכך מאפשר לכם לדייק לא רק את מילות המפתח הרגילות, אלא גם למיין ולסנן החוצה את אותם חיפושים לא רלוונטיים שנוגסים מהתקציב שלכם לשווא.
לאחר שתיכנסו לדוח, מיינו אותו לפי החיפושים הפופולריים ביותר שהעלו את המודעות שלכם ובדקו את ה- CTR (Click Through Rate), את כמות ההמרות ואת יחס ההמרה על מנת לאמוד את איכותה של מילת המפתח. אם תראו שמילת מפתח מסוימת אינה מביאה להמרות, תוכלו להוסיף אותה לרשימת המילים השליליות שלכם ולחסוך הקלקות מיותרות נוספות בעתיד.
חשוב לציין כי על אף היתרונות המשמעותיים של השימוש במילות המפתח השליליות, יש להשתמש בהן בזהירות: הוספה של מילת מפתח שדווקא רלוונטית לקמפיין שלכם או בחירת סוג התאמה רחב מדי עשויות בהחלט ליצור את האפקט ההפוך מהרצוי ולמנוע מהמודעות שלכם להופיע בפני משתמשים המשתייכים לקהל היעד שלכם. כמו במילות המפתח הרגילות, גם במילים השליליות ישנן אפשרויות התאמה שונות שיגדירו את מידת הדיוק של אי-הצגת הביטוי הנבחר. על מנת להפיק את המיטב מכלי זה, חשוב להבין היטב את אפשרויות ההתאמה השונות עבור מילים שליליות, ששונות במעט מאלה של מילות המפתח הרגילות, ולבחור בתשומת לב.