מספר המשתמשים באינסטגרם נמצא בעליה מטאורית בשנים האחרונות, בעולם כולו וגם בישראל. בארץ, זינק מספר המשתמשים בשנתיים האחרונות בלא פחות מ-185%.
אך יחד עם זאת, עד ממש לאחרונה האפשרות לפרסם באפליקציית שיתוף התמונות הפופולרית היתה שמורה למותגי ענק בלבד. רק לא מזמן הכריזה אינסטגרם על השינוי המיוחל, וכעת כל עסק, מקטן עד גדול, יכול לקבל גישה לקהל היעד הייחודי של הרשת החברתית וליהנות מיתרונות הפרסום בה.
הצעירים כבר שם
מאפיין בולט של אינסטגרם ביחס לרשתות חברתיות אחרות הוא הרכב אוכלוסיית המשתמשים שלה. כאן בישראל, כ-30% מהאוכלוסייה הכללית משתמשים באינסטגרם, כאשר גיל המשתמש הממוצע עומד על 29. יותר ממחצית מבני הנוער הישראלים (גילאי 12-17) מצהירים כי זוהי הרשת החברתית המועדפת עליהם, וכי הם פוקדים אותה על בסיס יומיומי. זאת ועוד, מרבית המשתמשים הצעירים הללו נוהגים לעקוב אחר מותגים באינסטגרם, ורבים מתוכם אף מאשרים כי נוכחותו של מותג ברשת החברתית משפיעה לחיוב על כוונות הרכישה שלהם. יש כאן, אפוא, הזדמנות יוצאת דופן להגיע לקהל צעיר ודינמי, בעל נכונות גבוהה לעקוב אחר מותגים ולרכוש את מוצריהם – והאפשרות לפרסם בפני הקהל הזה היא הזדמנות שאסור לפספס.
להשתלב בנוף האינסטגרמי
כידוע, אינסטגרם היא אפליקציה המבוססת על תמונות וסרטוני וידאו קצרים, וגם המודעות שלה משתייכות לשני סוגי התוכן האלה. ישנן שלוש אפשרויות לפרסום באינסטגרם: פרסומות תמונה, המופיעות כפוסט ממומן המשולב בפיד, מודעות קרוסלה – אלבום של תמונות שהמשתמש יכול להחליק הצידה, ומודעות וידאו בנות 30 שניות.
על פניו, נראה כאילו הויזואליות של אינסטגרם אינה משאירה מקום לעסקים המציעים שירותים ולא מוצרים מוחשיים, או כאלה המוכרים מוצרים שאינם "סקסיים" מספיק- מושכים מבחינה חזותית. אך מפרסמים רבים מגלים שלא כך הדבר: הפרסום באינסטגרם הוא אפשרי וכדאי גם אם לא ניתן להציג מוצר, וכל שנדרש הוא מעט יצירתיות. תמונות המציגות את תרבות החברה ואת עובדיה, דימויים מעניינים הממחישים את ערכי המותג או אפילו תמונות שנשלחו על ידי הגולשים עצמם – אלה הן רק כמה דוגמאות לקמפיינים באינסטגרם שזכו להצלחה רבה, מבלי להציג מוצר קונקרטי.
אם הצעירים הם קהל היעד שלכם, אינסטגרם הוא המקום בו תוכלו למצוא אותם ולמשוך את תשומת לבם. אל תחששו מהויזואליות, היו יצירתיים ונועזים ותוכלו לקנות לכם קהל עוקבים נאמן ונלהב.