עולם השיווק באינטרנט אולי נשמע לכם זר ולא מוכר, אבל גם אנשים שמתעלמים מפייסבוק ולא אוהבים את גוגל כבר שמעו שמדובר בדרך האפקטיבית יותר לשיווק, ושהעתיד בעצם כבר כאן. אין כל סיבה לחשוש או להתבלבל כאשר מדברים אתכם על שיווק באינטרנט, מכיוון שכל אדם מכיר את הצורות המסורתיות יותר של השיווק, ובעיקרו של דבר עולם כמנהגו נוהג: המטרה שלכם היא לחשוף כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים ורלוונטיים למסר השיווקי שלכם. אם בעבר הדפסתם פלאייר, רכשתם שטח פרסום בעיתון או הכנתם פרסומת לרדיו המקומי – כיום אתם יכולים לפעול בצורה יעילה וממוקדת יותר באמצעות הרשת.
כשתתחילו להתעניין בתחום תשמעו שפע מונחים חדשים ומבלבלים. שאלות לגבי קידום אורגני או ממומן, עצות להזמנות של כתיבת מאמרים לקידום אתרים ושמות של רשתות חברתיות שקשה להבין איך הן קשורות לעסק שלכם. קחו נשימה עמוקה ובואו נעשה סדר בבלגן: ראשית, קידום אורגני של האתר שלכם משמעו להעלות אותו בתוצאות החיפוש של גוגל. מוכרים נעליים? חשוב לכם לעלות בתוצאות של חיפוש כמו 'חנות נעליים ברעננה'? חברת קידום אתרים טובה תוכל לקדם את האתר שלכם כך שהוא יעלה באחד המקומות הראשונים בחיפוש. כדי לעשות את זה תצטרכו סבלנות ואורך נשימה, אבל בסופו של דבר שורה של פעולות מושכלות יביאו אתכם אל היעד המובטח.
קידום אורגני מול קידום ממומן
קידום ממומן הוא מה שאתם יכולים לעשות כשאתם מחכים לאתר שלכם שיעלה גבוה יותר בתוצאות החיפוש. היתרון: האתר יעלה בחיפושים שתגדירו. החיסרון: כשתפסיקו את המימון הוא יעלם בחזרה למקומות הנמוכים. אם כך, קידום אורגני או ממומן? שילוב חכם של השניים הוא בדרך כלל התשובה וכך אתם מרוויחים לקוחות חדשים ונהדרים כבר עכשיו ובמקביל מפתחים נכס וירטואלי שיישאר אתכם לאורך זמן. אתר שממוקם במקום גבוה בתוצאות של החיפושים הרלוונטיים הוא נכס חשוב ורב ערך.
אחת הדרכים לגרום לאתר שלכם להגיע למקומות הראשונים ולהישאר שם היא תוכן מעולה. וכאן נכנס הנושא של כתיבת מאמרים לקידום אתרים – האלגוריתם של גוגל ינתח כמה קישורים נכנסים לתוך האתר שלכם, מה איכות המאמרים המובילים אליכם וכמובן כמה זמן אנשים שוהים באתר שלכם כדי לקרוא את התכנים הנהדרים ששמתם. זו הסיבה שאתם צריכים מאמרים, והם ייתנו לכם גם תכנים שאותם תוכלו לשתף ברשתות החברתיות. תכנים מעניינים ברשתות פירושם כניסות לאתר אשר מעלות את הדירוג בגוגל – מעגל חיובי ורצוי.